Podpora začlenění žáka s autismem do třídního kolektivu

199 Kč
Momentálně nedostupné

Prevence šikany pomocí besed se spolužáky, rodiči a pedagogy.

Detailní informace

Detailní popis produktu

Jak nejvhodněji pracovat s kolektivem, ve kterém je integrováno dítě s poruchou autistického spektra (PAS)? Jak podpořit pozitivní přijetí a předcházet tak šikaně? Kdy je potřeba informovat spolužáky a jejich rodiče o tom, že do třídy bude také docházet takové dítě? Kdy je tato intervence naopak na škodu? To jsou některé z otázek, na které autoři této publikace (Lenka Bittmannová, Julius Bittmann) odpovídají.

Integrace dítěte s PAS v běžném kolektivu je zásadní pro jeho celkový vývoj a socializaci. Proto by práce s třídním kolektivem měla být základem prevence šikany.

Jednou z možností, jak podpořit pozitivní klima ve třídě, jsou besedy pro spolužáky dětí s autismem. Je při nich potřeba respektovat určité zásady. Jinak bude probíhat beseda na prvním stupni základní školy a jinak na druhém stupni či střední škole. Mnohdy je výhodné organizovat besedy i s pedagogy nebo mimořádné třídní schůzky. Právě všemi aspekty besed se zabývá tato publikace, ve které naleznete také řadu praktických ukázek a příkladů.

Oba autoři se opírají o své dlouholeté zkušenosti, které získali ve Speciálně pedagogickém centru při Národním ústavu pro autismus (NAUTIS).

Kniha je určena jak pro odbornou veřejnost (učitele, speciální pedagogy, vedení školy, asistenty pedagoga, pracovníky SPC) tak pro rodiče dětí s PAS.

Publikace nazvazuje na předchozí titul této autorské dvojice PREVENCE A ÚČINNÉ ŘEŠENÍ ŠIKANY U ŽÁKŮ A STUDENTŮ S ASPERGEROVÝM SYNDROMEM A VYSOCE FUNKČNÍM AUTISMEM.

64 stran, brožovaná vazba